MATISOS


No fa gaire vaig mantenir una divertidissima xerrada, sobre qui o què et pots trobar a les nits estiuenques del Principat. Penso que a la nit, les coses són o blanques, o negres, o haurien de ser-ho. El meu interlocutor pacientment, va recomar-me no ser tan extremista explicant-me que existeixen tants matissos de gris com persones hi pot haver al Món. També va puntualitzar que deixava en molt mala posició tota una sèrie de personatges que a la vida, mesuren les seves accions des de la perspectiva d’aquesta escala de grissos.

He mirat de seguir el seu consell i val a dir que té més raó de la que jo m’imaginava però menys de la que ell voldria. La nit a casa nostra és especial, això no es pot negar i per contrastar els arguments de qui, tan sàbiament em va aconsellar, vaig decidir endinsar-me una nit qualsevol en el fantàstic Món dels grissos: gris perla, gris marengo, gris antracita, gris plata, gris núbol, gris metalitzat, gris clar, gris fosc...us heu quedat flipats, oi??

La nit comença bé, soparet amb les amigues i dos grissos, un fosc i un altre plata, asseguts a la taula del costat. Els dos casats i menjant-se amb més gust a la cambrera que no pas el contingut dels seus plats. Res trascendent si no és perquè dues hores més tard, és la cambrera qui es menja a un d’ells en un racó de la disco.

Arribada al local de moda (tan efímer com el rotllo de la cambrea i Mr. Gris), tothom mira i és observat, encara no sé si tots plegats sortim per passar-ho bé, per passar de tot o simplement per anar passant. Gris marengo i gris antracita s’apropen amb la clara intenció d’iniciar una conversa salpimentada amb uns quants “però que bona estàs” i “que faràs després?”, motiu que provoca que apuri la meva copa i conclogui, dos locals i quatre copes més tard que, sobre els diferents matissos dels que m’havien parlat, l’ única cosa que m’ha quedat clara és que l’alcohol dilueix formidablement qualsevol gamma de gris, convertint-la en “blanc babós”.


Publicat al suplement "Diari Obert" del Diari d'Andorra el 16/07/2008